יעוץ לביטוח לאומי

ביטוח לאומי – מצד אחד רובינו משלמים לביטוח הלאומי מס ביטוח בריאות חודשי, ומצד שני מקבלים תשלומים של בטוח שאנחנו יודעים באיזה מצבים אנו זכאים להם. יש מצבים שכדי לקבל תשלום מביטוח לאומי רצויה התייעצות עם רופא מומחה לביטוח לאומי.

אך תחילה קצת היסטוריה, לראשונה הנהיג הקיסר אוטו פון ביסמרק שירותי ביטוח לאומי בגרמניה בשנת 1883. הקיסר הנהיג תשלום ביטוח חובה כנגד מחלות, כאשר מאוחר יותר בשנת 1884 ביטוח זה הורחב לכיסוי תאונות עבודה, ובהמשך נכנסה גם הפנסיה והנכות. בהמשך הותקנו גם במדינות אחרות באירופה כמו אוסטריה, צרפת, בריטניה קצבאות בתחומי המחלות, נפגעי תאונות עבודה שהורחב בהמשך גם לשכירים בכלל, קצבאות זקנה, אבטלה ונזקקים.

בארה"ב, אומנם היה קיים מנגנון ביטוח לאומי עוד מימיה הראשונים, אך רק בשנת 1935 נקבע חוק פדרלי בתחום זה. בישראל, הוקם המוסד לביטוח לאומי על בסיס דו"ח בוורידג' שהוגש לפרלמנט הבריטי ב-1942 הכולל את הקצבאות: זקנה, דמי לידה וביטוח תאונות עבודה. במרוצת השנים התווספו קצבאות ילדים, דמי אבטלה וביטוח סיעודי כפי שאנו מכירים כיום.

הביטוח הלאומי מטפל בשני תחומי קצבאות עיקריים:

–          אבטלה, אסון משפחתי (קצבת שאירים, מענק פטירה ודמי קבורה), הבטחת הכנסה, קצבת פרישה לגמלאות, קצבת ילדים, דמי מזונות, פשיטת רגל, הריון ולידה ואף פגיעה מפעולות טרור ומלחמה.

–          נכות –  נכות היכולה להגרם בלידה, מתאונה או ממחלה. תחום זה סבוך ודורש התייעצות עם רופא מומחה לביטוח הלאומי.

יש להבחין שקצבה יכולה להיות זמנית מוגבלת בזמן וקצבה שאיננה מוגבלת אך דורשת התייעצות עם פסיכיאטר לביטוח לאומי או גורם רפואי מומחה בתחום הנכות, לדוגמה מומחה רפואי המאשר כי הנכות הינה לצמיתות ואזי התמיכה איננה מוגבלת בזמן.

התייעצות עם פסיכיאטר לביטוח לאומי, הינה חוות דעת משפטית לכל דבר, המאפשרת התמודדות וסיוע מול הביטוח הלאומי, חברות הביטוח, משרד הביטחון, בתי המשפט ואף בכשירות עריכת צוואה.

וועדות רפואיות בביטוח הלאומי, רצוי שתהיה להן הכוונה מקצועית – חוות דעת רפואית על מנת שתשקף את המצב הרפואי של המטופל בצורה האמינה והמקצועית ביותר. על חוות הדעת הרפואית לעמוד מול בית המשפט ו/או וועדה רפואית של הביטוח הלאומי או וועדה רפואית של אגף השיקום במשרד הביטחון. השירות כולל הכנת תיק רפואי (ייעוץ רפואי ובדיקות רפואיות בהתאם), הנחיות לתהליך הטיפול בוועדה הרפואית והדרכה להופעה בוועדה עצמה.

כתיבת תגובה