חוות דעת אורתופדית

  • מחבר:
  • קטגוריה:מאמרים

חוות דעת אורטופדית – כל מה שחשוב לדעת

בין אם מדובר בהכנה לתביעת נזיקין או בהיערכות לקראת ועדות רפואיות לקביעת אחוזי נכות בביטוח לאומי, ישנם אירועים רבים בחיים בהם יהיה עלינו לקבל חוות דעת אורטופדית. ככל שהזמן חולף, נראה שהביקוש לשירות זה גובר וכמטופלים, חשוב שנדע למי כדאי לנו לפנות. ככל שהנזק שנגרם לך קשור למערכות השריר והשלד, כגון פריצות דיסק או תאונות שגרמו לשברים או פריקות, התייעצות עם אורטופד מהווה חלק בלתי נפרד מהתהליך. כדי להבטיח שנקבל חוות דעת ראויה, חשוב שנפנה לאיש מקצוע מיומן בעל ניסיון בכתיבת חוות דעת רפואיות. 

מתי נצטרך חוות דעת אורטופדית?

כשזה מגיע לסיבות לקבלת חוות דעת של אורטופד ייעוץ תעסוקתי ותביעות נזיקין הן ללא ספק הסיבות המרכזיות. לאחר התייעצות עם אורטופד נוכל לגלות באילו מקצועות נוכל לעסוק עם המגבלה ומאילו פעולות עדיף שנימנע. האורטופד יוכל למסור לנו חוות דעת והצהרה שתשרת אותנו לכל מטרה במסגרת התעסוקתית שלנו. עם זאת, ברוב המכריע של המקרים, נדרשת חוות דעת אורטופד לביטוח לאומי כחלק מתביעת פיצויים בתאונות עבודה או בקביעת אחוזי נכות. הידע וההיכרות המעמיקה של הרופא שבחרת עם התחום הקליני סביבו נסובה הפגיעה ועם העבודה מול הביטוח הלאומי הם אלו שיקבעו כמה מדויקת ומשכנעת תהיה חוות הדעת.

אז איך מנסחים את חוות הדעת?

תהליך ניסוח חוות דעת אורטופד לביטוח לאומי ניתן לחלק למספר שלבים עיקריים:

  • ראשית, יעבור האורטופד על כל ההיסטוריה הרפואית שלך ובעיקר על תוצאות בדיקות, צילומים וסריקות כדי להעריך את היקפי הנזק הפיזי. במקביל, תבוצע בדיקה גופנית והערכה תפקודית שתאפשר לו לבחון עד כמה נפגעו תפקודים משמעותיים. חשוב שנבטיח שיעמדו לרשותנו מסמכים שיוכלו לבסס באופן חד משמעי כי אירעו הפגיעות האמורות. 
  • יש לוודא כי אנו מציינים בתביעה את זמן הפציעה, כל נסיבותיה והמצב בו השאירה אותנו הפגיעה. 
  • עם כל הנתונים הללו, בונה הרופא המומחה חוות דעת אורטופדית. ככל שהרופא מוכר יותר בתחומו ובעל ניסיון, כך חוות דעתו תיחשב יותר בעיני הוועדות הרפואיות. גם אופן ניסוח חוות הדעת, באופן הטיפוסי להליכים אלו, ישפר משמעותית את סיכוייך.

מרכז רפואי "אור והדסים" מעמיד לרשותך שורה ארוכה של מומחים מטווח רחב של תחומים רפואיים. בין אם נדרשת לך חוות דעת אורטופדית לקראת תביעה או לכל מטרה אחרת, יש לנו את הידע, הניסיון והמיומנות הנדרשת כדי להעניק לך את הסיכויים הטובים ביותר. למידע נוסף, ניתן להשאיר פרטים באתר כעת.