אורולוגיה - עור ומין אורטופדיה

מאבק הנכים הנערך בחודשים האחרונים בישראל הוא אחד המאבקים הצודקים והכואבים בחברה הישראלית בשנים האחרונות. כולם מבינים שציבור הנכים אינו יכול להתקיים רק מהקצבה הניתנת להם, הנמוכה משכר מינימום, וכי יש לעשות משהו בנושא. ועדות רבות לא הניבו דבר עד שהחליטו ראשי המאבק לצאת ולסגור כבישים במטרה להעיר את הממשלה. המאבק עדיין בשיאו, והוא חשוב לא רק לנכים היום, אלא גם לנכים של העתיד. לא פחות מ-220,000 ילדים בישראל מוגדרים כבעלי מוגבלויות כאלו ואחרות. כחצי מהם מוגדרים כילדים עם לקויות למידה או לקויות התנהגותיות. חלק גדול מהילדים הללו זקוקים לקבלת גמלת ילד נכה מהמדינה על מנת שיוכלו להתמודד כשווים בסביבה בה הם חיים. בשנים האחרונות ישנה עלייה והרחבה של העילות המזכות בגמלה ויש להתעדכן בנושא.

לאור והדסים צוות רפואי מקצועי ומנוסה בכתיבת חוות דעת רפואיות לצורך הגשת, תביעה לביטוח הלאומי

לחברות הביטוח הפרטיות , משרד הביטחון וחוות דעת משפטיות בתחום הנזיקין . יש חשיבות רבה בקבלת חוות דעת מקצועית של רופא מומחה בתחומו , דבר המסייע ללקוח להציג בצורה מיטבית את המחלות מהן הוא סובל, אם מתאונה ואם מסיבות אחרות. צוות היועצים הרפואיים המומחים בתחומים השונים מספקים חוות דעת רפואיות מקצועיות משפטיות הנותנים כלים להתמודדות מול הגורמים השונים.

זכאות

הגמלה משולמת על ידי המוסד לביטוח לאומי לילד מגיל 90 ימים ועד גיל 18 שנים ושלושה חודשים, זאת בהתאם לליקויים השונים של הילד והתלות שלו בזולת. ילדים עם ליקויי שמיעה או תסמונת דאון זכאים לגמלה מיום לידתם. התנאים לקבלת גמלת ילד נכה משתנים מדי פעם ולכן כדאי להישאר עם היד על הדופק כדי לדעת מה הם הסכומים העכשוויים. התהליך לקבלת גמלה הוא תהליך ארוך ובירוקרטי שעשוי להיות מעט מתיש. ראשית, יש להתכונן לקראת הכנת התביעה עם כל המסמכים והניירת הרלוונטית. לאחר מכן יש להגיש את הבקשה ולהמתין לוועדה רפואית מיוחדת. יש שוני בין ועדה רפואית לילד עד גיל 3 ולילד מעל גיל 3, ולעיתים, הועדה נערכת ללא נוכחותו של הילד. לאחר קבלת מסקנות הוועדה, ההורים צריכים להחליט האם לקבל את ההחלטה או לערער עליה.

התהליך

אם ההורים החליטו לקבל את החלטת הוועדה, הם יתחילו לקבל את הגמלה באופן מיידי. אם יחליטו שהוועדה קבעה סכום נמוך מדי, ניתן לערער על החלטת הוועדה ואף מאוחר יותר, גם לערער על החלטת ועדת העררים. אם בסופו של דבר התביעה נדחתה, אין כל מניעה מלהתחיל את כל ההליך מחדש, ולקוות לתוצאות טובות יותר מבחינת המשפחה. על מנת להיות זכאי לגמלת ילד נכה, יש לעמוד בכמה קריטריונים בסיסיים: על הילד להיות תושב ישראל, עליו לא לשהות במוסד בתנאי פנימייה שנועד לשפר את מצבו, הוא אינו שוהה אצל משפחה אומנה והוא אינו מקבל קצבת ניידות (למעט מקרים חריגים). המטרה של גמלת ילד נכה היא להעניק לילד את האפשרות לחיים בכבוד ולתת לו כלים להתמודד עם האתגרים בסביבה שלו.